Saturday 4 January 2014

Jana Income Dengan Shaklee

Bismillah..

Alhamdulillah, diberi kesempatan masa lagi hari ni untuk update 1 lagi entry yang InsyaAllah menarik jugak ni. Yang fqah rasa ramai yang tak tahu.. atau tahu tapi buat-buat tak tahu. Atau dah tahu tapi tak tau macamna nak bermula..hehhehe..Biasala kan, kalau tak ada kena mengena dengan kita, kadang peluang depan mata pun terlepas macam tu saja. Tapi  tak pa, anda masih belum terlambat..Bak kata omputih, " better late than never"..ye dak?

Okeh, tak sabar nak tahu apa yg fiqah nak kongsikan hari ni ? sabar...sabar... hihihi

Pernah dengar Shaklee tak? Lately, buka facebook je, berderet-deret iklan produk shaklee muncul dekat wall. Betul tak? Best sangat ke sampai semua orang pulun nak buat shaklee? Ha, bab ni fqah nak menjawab secara jujur. Sebab fqah join shaklee selepas fqah try makan produk nya dulu. 

Fqah try dengan ESP. Sebab masa tu baru pas bersalinkan syifaa & memang nak cari supplimen untuk milkbooster & untuk tenaga juga. Alhamdulillah, susu masih maintain sampai sekarang dah setahun 3 bulan.. & bab tenaga tu yang paling best. Almaklumlah, anak dah 2, nak urus rumahtangga, kerjaya & biz jugak, memang perlukan extra energy. Husband pulak selalu outstation. Sangat berbeza masa pas bersalinkan Amir tau. Ambik ESP dapat bonus lagi, tumit kasar sebab merekah licinnnnn & parut lubang sebab jerawat pun makin baik. Suami kata kulit nmpak licin. Pas cuba ESP, cuba mealshake pulak. Bagi Amir makan. campur dalam susu. Sebab kerap sangat kena selsema.. Alhamdulillah nampak juga perubahannya. Selsema dah semakin jarang hinggap..Alhamdulillah dengan izinNya juga. Okeh tu serba sedikit pengalaman sebelum join shaklee as a member. Nampak tak, fqah jadi ahli sebab fqah sendiri dah rasai kebaikannya & nak tolong kawan-kawan dapat manfaat dari produk kebaikannya juga. 

Dan disebabkan dah yakin dengan kebaikannya maka fqah pun ambik keputusan untuk join shaklee jugak untuk jana income tambahan..wallah. alhamdulillah memang ada rezeki fqah bersama shaklee. Tak rugi fqah join dan langsung tak menyesal. 4 angka tetiap tengah bulan masuk account. Dan angka itu akan bertambah dari semasa ke semasa.InsyaAllah


Amir & favourite ibu - ESP


KENAPA SHAKLEE?

Dalam banyak2 biz, kenapa fqah pilih shaklee untuk jana income sampingan? Nih antara sebab musababnya:
  • Produk ada KKM & Sijil Halal. Jadi tak ragu-ragu untuk makan sendiri dan kongsikan kepada orang ramai.
  • Produk Shaklee terbukti berkesan sebab dalam setahun ada beribu-ribu kajian klinikal & diakui oleh pihak ketiga.
  • Produk Shaklee diperbuat daripada bahan semulajadi. TIDAK mengandungi bahan kimia & selamat digunakan oleh pelbagai peringkat.
  • Unlimited Income - income tidak terhad. Dulu bermula dengan 2 angka & sekarang sudah 4 angka & tidak mustahil akan terus naik dan naik lagi..alhamdulillah
  • Berbiz hanya dari rumah. Sebagai seorang ibu kepada 2 orang anak yang masih kecil & bekerja, masa sangat terhad. Dengan shaklee, fqah tak perlu untuk keluar malam atau pada hujung minggu untuk dengar ceramah atau cari customer. Dalam tahun lepas ada la 3 kali jer p jumpa master-master yang datang ke utara ni. Tu pun beberapa jam saja. 
  • Sesi coaching hanya melalui online sahaja. Coaching bersama leaders & anak buah berlangsung 24/7 hanya melalui FB, whatsapp, email, webinar sahaja. Sambil layan anak, sambil memasak, masih boleh ber coaching tau..
  • Modal yang rendah. Hanya perlukan RM65 (SM/SS) untuk pendaftaran & RM10 (SM) dan RM20(SS) untuk kos penghantaran member kit. Tak perlu modal yang besar untuk stok dan sebagainya.
  • Pembelian barang juga boleh dilakukan secara onlne. Kalau tak sempat or jauh dari branch boleh klik2 untuk order barang & juga boleh hantar terus kepada customer. Jimat masa & tak perlu ke pejabat pos untuk pos barang.
  • Marketing plan menarik dan adil. Konsepnya tidak menindas sesiapa.Siapa yang usaha dia yang dapat. Tidak seperti MLM lain, orang bawahan perlu bekerja untuk orang atasan. Infact shaklee bukan lagi MLM, tapi baru diumumkan oleh CEO Shaklee..Billionaire Roger Barnett pada Dec 2013 yang shaklee adalah " Social Marketing Network Business".
  • Bonus yang di tawarkan sehingga 21%. Dan banyak lagi bonus dan insentif yang akan diterima sekiranya menepati syarat yang di tetapkan.
  • Shaklee juga menyediakan " Car Subsidy Program". Maksudnya shaklee akan bagi car bonus dalam bentuk cash. Bukan bagi kereta. So suka hati kitalah nak buat apa dengan duit car bonus tu. Nak beli keta baru ke, nak cat keta ke, nak repair kereta ke nak wat itu, nak wat ini ke..suka hati hgpalah.. wowwieeee..
  • No head hunting. Just sharing, sharing dan sharing.
  • Support group yang sangat membantu. Bantuan dari segi pemahaman produk, marketing tools, motivasi & juga pengisian kerohanian. Penting tu amalan kerohanian sebab kebergantungan kita sepenuhnya pada Allah S.W.T. Sebab tulah bila terdetik hati nak join shaklee kena pilih support group yg betul, yang boleh membimbing kita ke arah kejayaan. Tangga dah tersedia, just nak naik saja..tapi kalau dah tersalah masuk grup, tak dapek den nak nolong..huhu
  • Last but not least, shaklee pun ada sponser free trip bertaraf 5 bintang yang di tanggung sepenuhnya oleh shaklee. Local trip ada, international trip pun ada. Nak wat umrah pun boleh. Best kan!!
Bersama Mommy ku Mamaa Adamia yg bakal master & WAHM & juga barisan leaders yang lain..
cayang semua..muah muah ^_^

Apa lagi istimewanya shaklee ni? Kalau nak tau, jom join. Especially PENGGUNA TEGAR shaklee. Bila dah join dah tak payah nak cari seller lagi bila nak makan. Tentu-tentunya dapat member price lagi. Juga dapat consultation untuk cara makan yang betul untuk kesan yang maksimum. Pastu boleh promote pada adik-beradik, kawan-kawan juga. Dapat kumpul point lagi untuk ditukarkan kepada cash bonus. Masalah kesihatan dapat diselesaikan, income pun masyuuukkkk juga. Best kan..Kalau tak mo buat biz, join ahli untuk makan sendiri pun tak ada masalah lah...


Bersama Master Wan Fatihanum ^_^


Bagi yang berminat untuk beli produk shaklee atau nak join shaklee blehla roger2 fqah ya.. Harga kompemm meletoppp la.. Kalau tak suka lagi tak taulah..hahha

Baca sini untuk cara join ahli shaklee. Caranya mudah saja, boleh sms / whatsapp fqah di talian 0124650784. 

Kalau nak COD pun boleh. COD area: Kepala Batas, Tasek Gelugur, Sungai Dua, Bertam, Teluk Air Tawar & Penaga.


Antara produk yang ditawarkan oleh shaklee









No comments:

Post a Comment