Sunday 14 July 2013

Bagaimana Nak Tingkatkan Kesuburan

Bismillah..

(entry tertunda..hihi)

Syukur pada Allah, inilah namanya rezeki berganda. Bulan ni harimau mengaum lebih awal dari biasa. Selalunya 14/15 setiap bulan baru dia mengaum. Tapi, pagi2 ni (12/7) bukak fb dah ramai rakan2 seangkatan yang update pasal ngauman gembira harimau nih. Alhamdulillah..

Tapi ada lagi best story nak cita.Sesuai sgt dengan promo bulan ni. Pagi ni dapat lagi satu berita gumbira. One of my family member ( tak leh nak gtau sapa sbb awal lg..hihi) sms gtau dah positive pregnant..Alhamdulillah, syukur2..Rezeki ramadan lah katakan. Beliau amik GLA Complex dalam 2 bulan lepas setelah beliau keguguran kerana mengandung di luar rahim. Sebelum tu pun kn operate sbb ada cyst. Beliau juga ada masalah period yang tidak teratur. We pray the best for you. Mudah-mudahan inilah rezeki yang sangat dinanti-nantikan oleh keluarga. InsyaAllah tak lama lagi Amir & Syifaa akan dapat kawan baru..hihihi

Meh baca sms darinya: 


Apa kaitannya GLA & Kesuburan?

Kalau entry sebelum ni saya ada kongsikan tentang GLA yang dapat membantu melambatkan menopause. Hari ini pula nak bgtau bagaimana GLA membantu meningkatkan kesuburan. Setiap bulan setiap wanita akan mengalami tempoh kesuburan kan. Biasanya cara yang paling senang kita nak tau yang kita sedang subur adalah dengan adanya cecair jernih seakan putih telur. GLA akan membantu menjadikan cecair serviks ini (egg white cervical mucus) adalah cecair yang subur dan berkualiti.  Apabila ianya berkualiti, ia dapat membantu sperma berenang terus ke serviks, ke tiub fallopio & seterusnya ke ovum & makanya berlakulah persenyawaan. Itulah kepentingan cecair serviks yang berkualiti yang dapat membantu sperma hidup lebih lama di tiup fallopio sehingga 5 hari & akan membantu proses persenyawaan walaupun suami isteri tidak melakukan hubungan intim semasa waktu subur (ovulasi).

Ini ada beberapa testi lagi tentang keberkesanan GLA dengan izin Allah.




Alhamdulillah, sebelum berdoa padanya kita mestilah kena usaha dulu kan. Apa pun setiap yang berlaku semuanya dengan izinNya juga..

Anda ada masalah period tidak teratur? PCOS? senggugut? dah lama berikhtiar untuk hamil masih tidak berjaya? Nak tak kalau berusaha dengan pengambilan GLA pula? Kalau nak cepat2 sms@whatsapp saya di 0124650784 atau untuk info lanjut boleh klik di sini.

No comments:

Post a Comment