Sunday 14 July 2013

GLA melambatkan Menopause



Bismillah..

Alhamdulillah, hari ni dah masuk hari ke 5 kita berpuasa..Hari ni nak cerita sikitla pasal GLA dan menopause ni.. Nak tak nak, suatu hari nanti pasti semua wanita akan menghadapi menopause kan. Macam period lah jugak, bermula dari umur 11 atau 12 tahun, sorang kanak-kanak perempuan 
akan mula didatangi haid yang menunjukkan kanak-kanak itu sudah pun memasuki satu fasa yang baru dalam kehidupannya.



Apa itu Menopause?

Menopause bermaksud berakhirnya kitaran haid untuk seseorang wanita. Selalunya terjadi di kalangan wanita yang berusia lewat 40-an atau awal 50-an, dan ia menandakan bahawa berakhirlah fasa kesuburan dalam hidup wanita tersebut.

Walau bagaimanapun, menopause bukan bermakna haid itu tiada, tetapi lebih tepat didefinisikan sebagai tamatnya fungsi utama ovari yang membebaskan hormon yang membentuk dinding uterus dan seterusnya penyingkiran lapisan rahim (a.k.a haid).

Menopause juga boleh terjadi sebelum mencapai usia 40-an. Ia dikenali sebagai menopause awal. Wanita yang menopause awal mungkin disebabkan oleh tabiat merokok, BMI yang tinggi, faktor keturunan, penyakit, rawatan kemoterapi, radiasi dan pembedahan mengeluarkan ovari.

Jadi apakah tanda-tanda anda bakal menopause?

♥ haid tidak teratur
♥ vagina kering
♥ rasa panas
♥ berpeluh waktu malam
♥ masalah sukar tidur
♥ perubahan mood
♥ pertambahan berat badan
♥ kulit kering
♥ rambut menipis .     

credit  

Jadi bagaimana nak mengatasi atau nak meminimumkan tanda2 awal menopause ini? 

Salah satu caranya adalah dengan pengambilan GLA Complex . Kebanyakan Gamma-Linolenic Asid (GLA) di pasaran dihasilkan daripada Evening Primrose Oil (EPO), Manakala GLA Shaklee diekstrak dari borage yang mengandungi lebih drpd 2 x ganda GLA dalam EPO. Borage juga adalah 3 x lebih bioavailabiliti & 3 x lebih berkesan dari EPO.

Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega - 6. Ianya digabungkan dengan minyak bunga matahari  & vitamin e untuk meningkatkan keberkesanan & kestabilannya. 

GLA dapat melambatkan Menopause
GLA dapat memperbaiki keadaan menopause seperti hot flashes, imsomnia, ketidakhadaman, depresi & lain-lain. Pengambilan jangka masa panjang akan  melambatkan penuaan, mengetatkan uterus & menjadikan kulit lebih muda. Jadi, dengan pengambilan yang berterusan akan membantu wanita di lewat usia untuk menangani sindrom putus haid ini.






Apa lagi kelebihan GLA ni?

- HERBA TRADISI YG DIPERCAYAI
  merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat 
  saraf & meningkatkan stamina.

- MENGAWAL SELIA ESTROGEN & TESTOSTERON
  mengawal selia hormon lelaki & wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi   air & sakit payudara.

- MEMPERBAIKI PROSTATOMEGALY
  memperbaiki masalah prostat lelaki & masalah kerap kencing.

- MENENTANG KANSER

- MEMPERBAIKI MASALAH KULIT

- MENGHALANG KOMPLIKASI DIABETIS

- MENGHALANG TEKANAN DARAH TINGGI

- MEMPERBAIKI TEKSTUR RAMBUT


Wah banyakkkan kebaikan GLA ni..sebenarnya tak perlu nak tunggu sampai sakit baru nak amalkan, masa usia muda nipun dah boleh amalkan dah supaya kita dapat menghindarkan diri kita pelbagai penyakit yang kita pun tak tahu dari mana puncanya. 

Anda nak cuba? Boleh, senang aje, cuma sms@whatsapp 0124650784. Ataupun kalau nak tahu cara yang lebih details boleh klik sini..

No comments:

Post a Comment